Als je naar de site van Centraal Beheer gaat en de informatie voor de autoverzekering leest, zie je veel tekst. Daarin wordt uitleg gegeven over de autoverzekering en lees je dat meer dan 645.000 de autoverzekering van Centraal Beheer hebben gekozen. Natuurlijk ook een opsomming van de voordelen van de autoverzekering van de verzekeraar uit Apeldoorn:
Total loss: De eerste 3 jaar wordt de aanschafprijs vergoed. Ook bij tweedehands auto’s.
Bagage: is standaard verzekerd tot € 250,-.
Accessoires: zijn onbeperkt verzekerd.
Ruitschade: géén eigen risico bij ruitreparatie.
Schadeherstel: vervangend vervoer bij keuze voor reparatienetwerk.
Werkgeverskorting: met veel werkgevers zijn afspraken gemaakt voor korting
En dan in een afwijkende kleur staat te lezen dat je alleen bij afsluiten van de verzekering 20 euro retour krijgt. Dat is alles. Nog even links geprobeerd om extra informatie te achterhalen. Geen extra uitleg. Als je naar de premieberekening gaat voor de autoverzekering, lees je dezelfde tekst over de korting bij online sluiten. Nu wel in grotere letters. Deze korting staat los van de korting die je mogelijk via de werkgever kan krijgen. Ook in de resultaten van de premieberekening staat een vermelding over 20 euro extra korting bij online sluiten. Het getoonde totaal bedrag is exclusief deze korting. Deze premie is wel inclusief de verplichte assurantiebelasting. Bij de autoverzekering hoef je bij Centraal Beheer geen poliskosten te betalen.
Dat er teveel auto's op de baan zijn, daar is iedereen het mee eens. De eindeloze files zijn daarbovenop nog eens het bewijs dat we echt iets moeten doen aan hoe we van A naar punt B geraken. Maar wat zijn de alternatieven? Een alternatief is uiteraard het openbaar vervoer. Voor verre afstanden dan toch. Voor afstanden binnen de 50 minuten kun je als sportieveling nog eens een elektrische fiets overwegen. Maar tot die categorie zal de meerderheid onder ons niet behoren. Voor kortere afstanden is het natuurlijk veel beter om de fiets te nemen. Weg met het sluipverkeer en de dichtslibbende steden. Maar velen staan er niet voor open om de fiets te nemen. Uit een onderzoek blijkt dat dit de meest voorkomende reden is waarom mensen de fiets niet nemen: De afstand is te ver (zelfs al wonen ze binnen een omtrek van 10 km binnen hun werk Het weer in België valt toch altijd tegen (veel regen en te koud in de winter) Als ze pech onderweg hebben, geraken ze niet langer op
Reacties
Een reactie posten