Doorgaan naar hoofdcontent

Verschillende autoverzekeringen

Verschillen bij Autoverzekering vergelijken niet te geloven 23 maart 2013 Door redactie Reageer Bij het vergelijken van de autoverzekeringen zie je enorme verschillen. Deze verschillen zijn zo groot dat je echt begint te twijfelen aan jezelf. Doe je het wel goed? Terwijl het toch gewoon invullen is van de gegevens bij de online premie berekening. Bij de vergelijking komt Zelf.nl als goedkoopste autoverzekering naar voren. Dit bij alle dekkingen. EN niet alleen bij de door mezelf uitgevoerde premievergelijking. Ook bij de vergelijkingssites zie ik de autoverzekering van Zelf.nl steeds weer als goedkoopste naar voren komen. Maar de premie verschillen zijn erg groot. Zo groot dat ik toch liever de autoverzekering via mijn tussenpersoon sluit dan dit online te doen. Handmatig premies autoverzekering vergelijken Het is al weer lang geleden dat ik zelf handmatig een autoverzekering vergelijking heb uitgevoerd. De laatste keer was bijna een jaar gelden. Dus tijd om opnieuw een vergelijking uit te voeren en te zien welke verschillen er zijn bij de aanbieders van een autoverzekering. Uitgangspunten bij autoverzekering vergelijken Voor het uitvoeren van de vergelijking van de autoverzekering heb ik opnieuw de uitgangspunten vastgesteld. Ik ga uit van hetzelfde kenteken als afgelopen vergijkingen en hanteer hetzelfde risico gebied. Ook de persoonlijke gegevens van de bestuurde heb ik gelijk gehouden. Wel heb ik nu besloten om te kiezen voor nul schadevrije jaren. Dit maakt het vergelijken makkelijker. Voor het aantal kilometer per jaar ga ik uit van meer dan 25.000 kilometer of meer. Tevens kies ik voor een Eigen Risico van nul euro of het laagste Eigen Risico dat de verzekeraar aanbiedt voor de autoverzekering. Voor alle verzekeringen zijn de premies bepaald voor een WA dekking, WA Beperkt Casco dekking en een Allrisk dekking. Sommige autoverzekeraars bieden een korting op de premie van de autoverzekering als je kiest voor het eigen schade herstel bedrijf van de verzekeraar. In de vergelijking heb ik gekozen voor de vrije keuze van een schade herstel bedrijf. Dit heeft mijn voorkeur. Verder laat ik ook eventuele no-claim beschermers achterwege. Bij de premie bepaling voor de autoverzekering heb ik tevens de volgende aanvullende dekkingen gekozen: Rechtsbijstand (Binnenland) Schadeverzekering Inzittenden Ongevallen verzekering Inzittenden Accessoire dekking tot 2500 euro De resultaten van de vergelijking Hieronder een overzicht van de premies bij de verschillende verzekeraars. Deze zijn gesorteerd op alfabet. Verzekeraar WA WA Beperkt Casco All Risk Opmerkingen AllSecur € 58,44 € 71,00 € 123,18 Centraal Beheer € 72,52 € 99.53 € 161,07 Crisper € 64,69 € 91,38 € 174,21 Delta Lloyd € 93,32 € 150,34 € 196,26 € 150 Eigen Risico Ditzo € 69,97 € 103,17 € 160,92 FBTO € 67,22 € 97,39 € 153,84 InShared € 51,12 € 88,36 € 125,61 Halve Allrisk mogelijk Meeus € 38,62 € 74,12 € 117,26 Premie exclusief assurantiebelasting Polisvoormij.nl Premie berekening niet gelukt Unive € 80,72 € 120,72 € 143,41 Verzekeruzelf.nl € 44,41 € 65,08 € 108,49 Via AutoSure Witgeld.nl € 59,04 € 73,91 € 150,79 Zelf.nl € 34,44 € 50,43 € 106,07 éénmalige poliskosten € 10,29 De getoonde premies voor Verzekeruzelf.nl zijn exclusief 21% assurantiebelasting en €1,09 transactie- en administratiekosten. Autoverzekeringen vergeleken via Vergelijkingssites Op basis van dezelfde criteria als bij de handmatige premievergelijking heb ik ook een tweetal vergelijkingssites gebruikt om te kijken welke verzekeraars daar goed naar voren komen. Hierbij is Zelf.nl een duidelijke winnaar als je kijkt naar de premie voor de autoverzekering. WA WA Beperkt Casco All Risk Independer.nl 1) Zelf.nl (1) 2) InShared (-) 3) Verzekeruzelf.nl (3) 1) Zelf.nl (1) 2) AllSecur.nl (1) 3) Klaverblad (3) 1) Zelf.nl (1) 2) AllSecur (2) 3) De Nederlanden van Nu (-) Premie.nl 1) Zelf.nl (1) 2) Voogd en Voogd (-) 2) ASR Budgio (-) 1) Zelf.nl (1) 2) ASR Budgio.nl (-) 3) Gerust Op Weg (-) 1) Zelf.nl (1) 2) United Insurance (-) 3) London Economy (3) Kan je een goedkopere autoverzekering krijgen? Let goed op bij het afsluiten van de autoverzekering voor de mogelijkheden ten aanzien van een extra korting. Het kan zijn dat je kan profiteren van een collectiviteit. De autoverzekering kan dus goedkoper uitvallen dan direct een premie berekening naar voren komt. Het kan lonen om dit even na te vragen voordat je de verzekering afsluit. Niet beoordeeld op acceptatie van autoverzekering Bij het vergelijken van de autoverzekeringen heb ik niet kunnen controleren of de verzekering ook wel wordt geaccepteerd door de verzekeraar. Dit kun je meestal niet online zien. Bij het daadwerkelijk sluiten kan het zijn dat je een voorlopige dekking krijgt en pas later te horen krijgt dat je autoverzekering niet wordt geaccepteerd. Enkele verzekeraars hanteren nog een selectie op risico profiel. Dit is online niet direct duidelijk. Daarom heb ik ook bij de vergelijking nu gekozen voor een premie berekening op basis van nul schade vrije jaren. Dan zou je verwachten dat je op basis van dit criterium niet meer afgewezen gaat worden als je wel een premieberekening kan uitvoeren. Maar dit is helaas niet altijd de werkelijkheid.

Reacties

  1. Geachte beheerder,

    Ik zag dat u de beheerder bent van Berekenautoverzekering.blogspot.nl. Ik beheer de website Rechtsbijstandverzekering.net, dit is een nieuwe vergelijker op het gebied van rechtsbijstand. Graag zou ik op uw website een blogartikel plaatsen over deze website. Zo verwerft deze website meer bekendheid. Als tegenprestatie kan ik op mijn websites reclame voor uw webblog maken of u een bedrag betalen.

    Het blogartikel kunt u zelf schrijven en hoeft niet over Rechtsbijstandverzekering.net te gaan, maar wel raakvlak met het onderwerp te hebben. In het artikel dient één link naar onze site opgenomen te worden.

    Graag hoor ik van u of u geïnteresseerd bent in dit voorstel en wat u als tegenprestatie voor het plaatsen van het blogartikel verwacht.

    Als u interesse heeft, kunt u contact met mij opnemen middels het contactformulier op http://www.rechtsbijstandverzekering.net. Zo hoef ik niet mijn mailadres op uw website te plaatsen.

    Met vriendelijke groet,
    Noël Vleugel
    Rechtsbijstandverzekering.net

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Fietsbijstand: Steeds populairder!

Dat er teveel auto's op de baan zijn, daar is iedereen het mee eens. De eindeloze files zijn daarbovenop nog eens het bewijs dat we echt iets moeten doen aan hoe we van A naar punt B geraken. Maar wat zijn de alternatieven? Een alternatief is uiteraard het openbaar vervoer. Voor verre afstanden dan toch. Voor afstanden binnen de 50 minuten kun je als sportieveling nog eens een elektrische fiets overwegen. Maar tot die categorie zal de meerderheid onder ons niet behoren. Voor kortere afstanden is het natuurlijk veel beter om de fiets te nemen. Weg met het sluipverkeer en de dichtslibbende steden. Maar velen staan er niet voor open om de fiets te nemen. Uit een onderzoek blijkt dat dit de meest voorkomende reden is waarom mensen de fiets niet nemen: De afstand is te ver (zelfs al wonen ze binnen een omtrek van 10 km binnen hun werk Het weer in België valt toch altijd tegen (veel regen en te koud in de winter) Als ze pech onderweg hebben, geraken ze niet langer op

Wel of Geen 2 maanden korting premie ING Autoverzekering

Vandaag zag ik langs de weg grote Bill board reclames voor een ING autoverzekering . Daarbij zou je nu 2 maanden gratis een autoverzekering krijgen. Dus een mooie korting op de premie. Thuis aangekomen maar eens naar de site van de ING gegaan. Daar zie ik echter niets van deze actie. Dus maar eens naar de pagina gegaan van speciale pagina gegaan van de autoverzekering. Maar helaas. Daar ook geen extra informatie over deze actie. Ook op de Facebook pagina van ING kan ik niks vinden over de actie. Heb deze niet in detail gelezen maar even vluchtig bekeken. Zou ik me dan vergist hebben over de actie op de reclame zuilen langs de kant van de weg. Misschien kom ik morgen wel weer een dergelijke paal tegen langs de weg. Dan even goed kijken of deze actie nog wel loopt bij ING. Voordelen van de ING autoverzekering Nu ik toch op de site was van ING heb ik direct even gekeken wat de voordelen zijn van deze autoverzekering bij ING. Op welke kenmerken zet de verzekeraar haar product in de markt.

Nederlanders nog steeds fors oververzekerd vooral Autoverzekering?

Vandaag een persbericht van Verzekeringssite.nl over het over verzekerd zijn van de Nederlanders. Dan hebben we het zwaar en moeten we het in deze periode mogelijk met minder geld doen. Dan is het mooi als je wat geld kan besparen o de premies van de verzekeringen. De Verzekeringssite.nl ziet vooral veel mogelijkheden om te besparen bij de autoverzekering. Oververzekerde autobezitters laten al gauw 300 euro per jaar liggen is de titel van het vandaag verstuurde persbericht door de vergelijkingssite. Nederlanders zijn dubbel verzekerd, hebben te hoge dekkingen en betalen te hoge premies. Vooral als het gaat om autoverzekeringen, is de helft van de mensen flink oververzekerd. Dat blijkt uit onderzoek van onafhankelijke vergelijker Verzekeringssite.nl. 45 procent van de ondervraagden is in de afgelopen 3 jaar voor geen enkele verzekering overgestapt. Ze lopen hierdoor jaarlijks honderden euro’s mis. Consumenten kunnen op Verzekeringssite.nl checken of ze oververzekerd zijn: www.verzekerin